2011-07-18 | 23:56:31

Redigering :)

tja, jag är då Emma, har en skötarhäst som heter Lady Fairline, Arabiskt fullblod/ Welsh.
I sommar var jag i skåne, och var på ett ridläger,
Jo, första dagen på lägret så hade vi ett stenhårt dressyr pass, gick inte så bra.. var helt stel och hade inte ridit på länge :/ red en häst som hette Mint :D vi galopperade hela tiden, utan stigbyglar var skönast! :'D sen åt vi lunch, var med hästarna och så, sen red vi öber bommar i nästa pass och galopperade och sånt där :D sen hade stalltjänst, fikade och åkte hem ;) dagen efter fick jag en häst som hette Pia, vi hoppade 80/90 centimeter på morgonen, sen så åt  vi lunch, var med hästarna och allt de, sen hade vi sitt träning och en longerade och den andra satt på hästen.Vi gjorde övningar i skrivv, trav & galopp, man hade inga tyglar att hålla i och man skulle liksom stå i stigbyglar i galopp och låtsas hålla i tyglar och man fick inte hålla i sig, svååårt! xD sen så gjorde vi lite saker & sen så red vi ut så här: utan sadel, i grimma och grimskaft, utan skor (barfota), shorts & linne, haha! :D klockan var typ 10 på kvällen :D Sen släppte vi hästarna i hagen & lite senare gick vi ner till hagen igen och fotade, men de blev typ inga bra bilder för de var så mörkt :( sen gick vi till caféterian och fixade hur vi skulle sova, vi skulle sova över den dagen, den dagen innan åkte man hem vid halv 5 och kom tillbaka på morgonen klockan 9 ;) men sen så kollade vi på en film, halva för den hackade sen xD sen snackade tjejerna om babian rumpor och pungråttor? xD och jag somnade efter tre minuter :'o vadå, jag var trött! xD sen dagen efter på morgonen red vi ut barbacka till deras sommarhage den är jättestor! och då hoppade vi barbakca, galopperade i en jättestor volt o så! :'D min ridlärare fotade med min kamera :D men sen red vi tillbaka efter mer än en timme.Sen byggde vi en hoppbana med kanske 5 hinder, sen hade vi hopptävling, man red 12 ''hinder'' banan var jättesvår :( fick 12 fel för att jag red fel väg & hoppade ett hinder från fel håll xD men Pia var bäst :D jag älskar henne <3 men jag kom iaf inte sist! :D sen fikade vi och alla fick rosett & kexchoklad :D sen hade vi stalltjänst och åkte hem! :( kommer gå på de lägret nästa år också, vill börja rida där men kan ju inte, bor ju inte här ;)


Min skötarhäst, Lady Fairline :)

Mint, första hästen jag red, hon hade typ bränt sin mule så hon hade solkräm x)

Min bäbis Pia <3

Jag och Pia i hagen xa klockan 10 på kvällen :)

Pia och jag ^^

Pia och jag :)

Pia & jag ^^

jag & pia (:

Jag och pia ^^

<3

<3

Fairline & jag <3

jag och bäbis <3


Redigerade en bild idag också, så här ser de ut :D

FÖRE:

EFTER:

tyx? :D

2 Kommentarer
Klara:

jättefin blogg, älskar att headern är animerad och har en "dropdown" meny. :) Och ni har jättesöta hästar..! <3

2011-07-20 | 14:16:10
URL: http://postcardsfromme.blogg.se/
Sofie:

Vilka fina bilder, och framförallt vilka sötis hästar ! :)

2011-07-21 | 16:21:56
URL: http://skoogsmuullarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: