2011-07-13 | 11:00:57

Mina ridläger! :D

Nu tänkte jag berätta om alla ridläger jag varit på, vilken häst jag hade och så ;)

Första gången var på ett dagridläger på Elfvik!  Jag hade ett litet b-ponnysto som hette Sannie. Jag minns att hon var envis o snäll ;) Jag var typ fyra år .. Så jag var inte så duktig på att rida direkt, det var nämligen första gången jag red utan att någon höll i.

Andra gången var också på Elfvik, men året efter. Dock på höstlovet och inte sommarlovet ;) Jag hade d-ponnystoet Donna som var lugn och snäll i alla lägen, en riktigt bra nybörjarponny! Jag var 5 år då..

Tredje gången var på en sommar, även då var jag på Elfvik HAHA x'D Jag hade Elvira den första dagen, Santa den andra och så Donna resten av veckan :D Jag var 6 år då..

Sedan gjorde jag ett litet uppehåll från att gå läger...

Fjärde gången jag var på ridläger var på Karlshems gård och då gick jag ett nybörjarläger. Jag hade finaste Mio, han var verkligen den PERFEKTA ponnyn för mig som var lite ängslig och så.. Jättesnäll o framåt. Jag kom över min värsta hopprädsla på det lägret, han var ju så grymt snäll! Då var jag 9 år.

Femte ggn var på ett helgläger, då hade jag världens finaste Boyen (R.I.P). Han va oxå skitsnäll, gjorde allt som jag sa åt honom. Hoppa bra gjorde han oxå :D

Sjätte gången hade jag Nelly, på ett sommarläger på Karlshem! Hon va jättesnäll, p.g.a att hennes sadel inte riktigt passa galopperade hon konstigt :/ Men jag lärde mig skitmycket på henne iaf :D Fiiiin påni <3 Jag var 10 då.

Sjunde gången var på ett helgläger och hade Nelly även då! Jag kände att jag kunde rida henne mycket bättre och hon va även jättesnäll då. Lite piggare än på sommaren :') 11 år gammal haha.

Åttonde gången var på ett höstlovsläger och då hade jag världens finaste Zwarta <3 Hon va pigg, envis, svår och helt underbar! Jag lärde mig jättemycket på henne, hon lät mig kämpa för att jag skulle komma någonvart . Dock var hon jättelätt att få ner i rätt form i skritten, dock orkade hon inte riktigt i traven o galoppen. Lägret var skitkul, mycket skratt och så <3 Jag var 11 då och även detta på Karlshem!

Nionde gången slutade bara för någon vecka sen. Var på ett 9 dagars läger och det var det bästa lägret i mitt liv. Jag hade världens finaste Tuti, min damphest det :'). Hon va hyperpigg, envis, svåååår och för det mesta stark.. Men när hon gick ner i formen var hon underbar. Det var mycket fluumm dem dagarna, skratt o det var bara sååå underbart.. Fick så många nya vänner .. VÄNNER FÖR LIVET <3 Några av dem ska komma till mig på min födelsedag. Soeta cheyer </3.


Jag och Tuti <3

BUSPOWNIE <3

5 Kommentarer
Lina Jonsson:

Fin blogg ! :D

2011-07-13 | 11:26:04
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
Erika:

SV:

Tack så mycket. :D

2011-07-13 | 12:07:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Ponny och Häst:

Har du fastnat i din ridning och behöver komma vidare? Har din ponny/häst börjat få dåliga ovanor eller är det bara så att ni behöver lära er fler övningar?

I min blogg kan du läsa om allt sånt där! Du kan även delta i tävlingar som kommer komma upp nu och då.



Kommentera eller maila mig med dina problem/frågor så hjälper jag dig direkt!

// Ponny och Häst

2011-07-13 | 12:10:49
URL: http://ponnyohast.webblogg.se/
NellieB:

sv. Tack Tova. Va gullig du e <3

Roligt att läsa att du tkr d =D



kram

2011-07-13 | 12:20:37
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Josäfin :>:

Kul att du haft det så bra på dina ridläger :)

Har också varit på Karlshem, dock var det de värsta jag varit på :/

2011-07-14 | 16:25:56
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: